شستن لباس ، با این 9 ترفند لباس ها نو می مانند!

 شستن لباس ، با این 9 ترفند لباس ها نو می مانند!

لباس هایتان را کمتر بشویید.

اگر بر روی لباس رنگ روشنتان شربت قرمز رنگ ریخته‌اید یا در لباس سفیدتان اثر عرق باقی مانده است، قبل از شستن آن ها را پشت و رو کنید. سپس آنها را پشت و رو آویزان کنید تا بیشتر هوا بخورند. شستشو با ماشین لباسشویی به نسبت شستن لباس با دست اغلب آسیب کمتری به لباس می رساند و به طولانی‌تر شدن عمر آنها بیشتر کمک می‌کند. با تعویض روزانه لباس ها می توانید مانع از کثیف شدن بیش از اندازه آن ها شوید و دفعات شست و شوی آن ها را کاهش دهید.



از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

 اکثر ما بیشتر از آنچه که باید از شوینده‌ها استفاده   می‌کنیم. اما می‌توانیم مقدار مصرفمان را نصف و یا کمتر کنیم و در آن زمان خواهیم دید که لباس‌ها باز هم به‌خوبی تمیز می‌شوند. استفاده بیش از اندازه از شوینده ها، لباس شما را کثیف‌تر می‌کند چرا  که کف زیاد آن به‌مراتب باکتری‌ها و کثیفی‌های لباس را در بافت پارچه نگه می دارد. درنتیجه ما نیز لباس‌های کثیف می‌پوشیم و یا مجبور می شویم آن ها را بیشتر بشوییم. بهتر است در صورت عدم شستن لباس با دست قسمت شوینده ماشین لباسشویی را در حد خط نرمال آن پر کنید. همچنین از شوینده هایی استفاده کنید کمترین آسیب را به لباس شما وارد می کنند، شوینده هایی که برای لباس کودک انتخاب می شوند معمولا دارای این ویژگی می باشد و به لباس شما کمتر آسیب می رسانند.


از آب سرد استفاده کنید.

برچسب روی لباس‌ها، بیشترین دمای شستشوی آن را به شما می‌گوید، اما به این معنی نیست که حتماً باید از این دما استفاده کنید. با استفاده از آب سرد، بیشتر لباس‌ها به‌اندازه کافی تمیز می‌شوند و مانند آب گرم باعث چروک شدن یا رنگ‌رفتگی لباس نمی‌شود. اگر لازم بود، برای تمیزی بیشتر می‌توانید از شوینده بیشتری که دارای پرکربنات سدیم است استفاده کنید.


بافت‌های مختلف را دسته‌بندی کنید.

بیشتر مردم برای شستشو، لباس ها را به رنگ‌های روشن و تیره دسته‌بندی می‌کنند. نوع دیگر تفکیک لباس ها بر اساس بافت پارچه می باشد که می توانید به دو دسته بافت زبر و یا نرم ان ها را تفکیک کنید. با جدا کردن لباس‌ها با این روش از سابیده شدن لباس‌های نرم‌تر توسط لباس‌های سنگین‌تر جلوگیری می‌شود و دوام بیشتری خواهند داشت. هم‌چنین می‌توانید از دور آرام برای لباس‌هایی نازک‌تر مانند تی‌شرت ها و لباس‌زیر استفاده کنید.

نظرات بازدیدکنندگان

  1. امیررضا

    آیا میشه لباس هارو به خشکشویی داد تا بشورن ؟ اگه آره نکته ی خاصی باید بهشون گفت برای شستشو ؟